Kritik: Några fåglar
Vackert !
Jättefina bilder! Gillar bild 1 bäst! ;)

#6 Hade velat haft mer skärpa på fågeln. Annars sitter den på ett väldigt bra placering så det skulle vara en super bild (enligt mig) om fågeln hade mer skärpa =)
Duvhöken imponerade mig mest :) Ståtlig fågel, gillar färgerna och skärpan :)
**Mvh Dek **www.dek.nu
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Jag tycker garanterat att det är något som man skulle vilja ha som tavla på väggen. Jag tycker färgerna är helt underbara och fokuset mitt i prick (kanske inte på 2# du har lite för mycket fokus på vattnet under) Skärpan är inte helt 100 % på alla men helt okej :D. Kan man fråga vilken kamera och inställningar du hade :)?
#8 Det är förvisso sparvhök och inte duvhök, men visst är det en imponernade fågel ändå.
Fina bilder överlag, även om skärpan missats på några av dem. #1 faller jag mest för med lugn bakgrund i form av häcken som höken sitter på, och att det gula ögat sticker ut lite. Fint fångat!
mvh Martin
#7 Tack :)
#8 Höken är min favorit också.
#9 Inställningar vet jag inte, de flesta bilder är ganska gamla. Men kameran är i alla fall Canon EOS 400D.
#10 Var inte helt säker, men sparvhök var det alltså! Behöver en bättre fågelbok tror jag 
#11 De är i grunden ganska lika, vid en snabb koll.
Men duvhöken är betydligt större/grövre. Sparvhöken har "smala höfter", klena tarser och ofta relativt klen näbb, samt lever i skog, täta parker och är ganska ofta i bebyggelse. Inte sällan vid fågelbord mot vinterhalvåret.
Duvhöken däremot är lite mer robust i kroppen, inte lika skarpa hörn på stjärtfenorna. Sparvhöken äter småfågel upp till traststorlek, honorna tar undantagsvis något större fåglar. Duvhöken slår hare, ekorrar och fågel i fasanstorlek vilket gör att den är ett problem på många håll i landet där det finns fasanuppfödningar. Så tänker man på bytesdjuren förstår man ungefär vilken storleksskillnad det är på sparv/duvhöken, men som sagt, det är inte lätt alltid.
Kan rekommendera "Fågelguiden" av Killian Mullarney, Lars Svensson, Dan Zetterström och Peter J Grant. (Albert Bonniers förlag).
mvh Martin