Tema: Hundar
#0 En sån stilig vovve! Rolig vinkel, gör att bilden sticker ut lite. Dock känns hunden högersida väldigt mörk, du skulle kanske kunna tänka på vart solen är och därmed undvika sådana skuggor? =) Med tanke på snön antar jag att bilden är tagen på vintern, då är det extra knepigt med skuggor eftersom solen står såpass lågt.
Hunden på bilden jag bifogar är något bland det sötaste jag någonsin har sett, den var verkligen pytteliten =)
#1 hon sitter uppe på en jättestor sten
tänkte som inte så mkt på ljuset just då men ska absolut tänka på det nästa gång. Bilden är tagen en morgon i början av april.
Supersöt hund på din bild! Ser ut som om den dansar
Vad är det för ras?
Kan ju lägga in en till bild, båda mina hundar under en liten tall i våras
(Både denna bild och den första jag la in hänger på min vägg) 

#2 Whitemusad Moose enligt någon på hundar.iFokus =)

#8 Älskar snön! ;) Men om jag hade slängt mig ner så skulle Joxa antagligen kommit flygande upp i famnen på mig xD Brukar oftast fota henne som på bilden i #0 uppe på en sten eller nåt sånt så att hon kommer upp i min nivå eller gärna högre men visst har jag krälat på marken endel också :D Tack så jättemycket för dina kommentarer!

#10 ååh vilken söting! man blir ju valpsjuk :D vad är det för ras?

#10 ja jag tror faktiskt det stavas så.. :P (osäker) men det ser rätt ut.. =)
guud va söt hund du har :D <3 me like

#11, 12, tack :) det är en norrbottenspets.
#14 Tack :) Fast nu känns det som om hunden hamnar på helt fel plats i bilden, den känns väldigt tajt beskuren till vänster.
http://www.regret-nothing.com
#15 Faktiskt, tycker också nu när jag ser efter n oga, att hunden hamnade lite på fel plats. Aja, skulle bara se hur det blev ^^
#16 Tack iaf för att du ville hjälpa mig :D

#18 Vilken fin bild!! Och fin hund såklart :D Vad är det för raser i honom?

#21, så där hade då inte min hund stått kvar frivilligt :O
#23 uj vilken fin hund! och vilken fin bild! :D

#21 Alla mina hundar är lite udda;)
monday, tyckte din bild var super snygg.. men störande med gräset längst ner i kanten:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#27 Tack :) Det hade jag inte äns tänkt på, måste fixa det ;)
Monday, då blir den nog ääännu finare:)
men gud malin, förföljer du mig eller:O
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#30 hahaha ja jag gör tydligen d =P
nej men nu är det såna där hundmänniskor här! ;P kul måste jag säga! :D vill se massa hundbilder!
#34 haha vilken läcker hund

#43 Oj vad fin!! Verkligen fint uttryck, och bra beskuret

#51 Tack så mkt :) Dobby är ju grymt Finbild, bra beskuren och bra ljus :)
#52 Jättefin och somrig bild! Hunden är toksöt och du har fotat från en bra och ovanlig vinkel. Tummen upp från mig :D

#53, tackar så mkt för den positiva kritiken, dock tycker jag grässtråna stör lite ansiktet på henne, men inget att göra åt.. =)
va fin din bild var! är det din hund på bilden? =) min hund vägrar bada.. :P max tassarna sen får det vara.. :P

#55, Gud va söööt! han/hon måste vara varm nu på sommaren med den pälsen.. :P
#56: Tack så mycket!
Ja, varmt tycker hon nog att det är. Så hon håller sig helst inne. Tur iallafall att vi har sjön precis utanför huset. Så kan hon gå o bada när hon vill. 
#57: Tackar
Din bild på Loijsa (Malou) var jätte fin den också! Hur söt hund som helst för den delen.
Mvh Emelie 
#45 + #46 Ljuset ser väldigt mysko ut.
#58 Tack! xD
#60 Jättefin bild! otroligt söt liten hund ^^ gillar dock #1 mer, där det ser ut som att hunden dansar xD
#54 Jag la inte ens märke till grässtråna först så dom stör inte mig så jättemycket. ;) Ger ju ändå världens sommarkänsla. Svar ja, det är min hund, om du refererar till den svartvita bilden så är det min 6-åring Indra. Hon gillar inte heller att bada men just den dagen blev hon lite knasig och badade massor till mattes stora förtjusning. :D Min andra hund finns ju med bland bilderna högre upp och hon simmar mer än gärna :)
#57 Tycker det ser ut som om han kisar vilket ger ett intryck av att solen lyser eller kanske att han springer superfort? ;P Leksaken bakom stör inte mig, men alla tycker ju olika. :)

Bidrar med en nytagen seglingsbild..(nja just här seglet ej uppe..)Smillas favorit-plats..att sitta och trycka under bommen..och skugga huvudet!
Smilla är en engelsk cockerspaniel på 4 år!
Och hon är min förstås..
Är medveten om att fotot ej är toppenkvalitet..jag skulle använt kompensationsblixt tex -men den sitter så till att jag inte lärt mig det innantill ännu
..Tycker den inställningen skulle vara bland de vanligaste i panelen..
Tyckte om själva uttrycket dock!
(Jag är mycket fototokig-men har bara en Canon Ixus 65 digitalkamera..Inte så kanon ((hihi)) nöjd med den..Min gamla Konica var bättre-men har ej lärt mig alla finesser med denna nya än..Hoppas det är ok att lägga in "vanliga" foton här-inte bara proffs..)
#63 Haha, jo vi kan ju låtsas att han springer superfort! xD solen går de ju inte att göra så mycket åt ;)
jaa, precis! xD kul att veta vad någon annan tycker ^^

#73+#74, är det inte svårt att hålla pälsen så ren och fin på en bichon? eller är jag helt ute å vimsar? tycker att det borde vara svårt eftersom de är "lockiga".. hur som hällst, fina hundar!

Vilken gullig valp #78

Jag får väl också lägga in en bild på min lilla Semlan bland alla fina hundbilder.

Jag glömde berätta att Semlan är en trevägskorsning mellan Border Collie,Kungs Pudel och Finsk spets.

#75. Jo det krävs ju en del pälsvård. De ska ju helst badas en gång i veckan och klippas ca 1 gång i månaden. De ska ju också borstas igenom varje dag så ja, lite jobb blir det ju. Men det är det värt, dom är så underbara =) Saknar min Herta så…
MVH Fredrika

det här är min hund, en blandras mellan schäfer, dobberman, new foundland och bouvier des flanders..min "lille" pälskling:)

#94: Oj vad stor hon blivit. Har varit inne på hennes hemsida. Där var hon inte så stor på bilderna. Nu har hon verkligen vuxit.
Och blivit en riktigt snygg ung dam. Mvh. Emelie & Ronja
Mvh Emelie 
#97 Åh vilken fin bild!

Melianna, ett underbart porträtt! Färgen på den vackra ridgebacken gör sig mycket bra med helvit bakgrund, det framhäver hunden ännu mer. Lite synd att högra ögat blev lite mörkt, hade varit fint med en ljusglimt i det också inbillar jag mig, men överlag mycket bra jobbat!
mvh Martin

Tack! va kul att du gillade den:) du har rätt i att ögonen är lite mörka hade ju ställt in blixtarna för att han skulle stå/sitta men han var så söt då han la sej ner..:P
Skulle kanske vara värt lite jobb i Ps att få bort det..:)

#75 Det finns en anledning till varför jag håller Oliver nerklippt ;) Badning varje eller ens varannan vecka blir det inte för gossen, men lite då och då och så nerklippning när han börjar bli för lurvig.
Finns säkert folk som tycker att man inte ska ha en hund av den rasen om man inte har dom klippta på rätt sätt eller inte är förtjust i pälsvård (vilket jag inte är) men Oliver är ju så mkt mer än "bara" en bichon. Jag ska foto honom här nån dag när han har lite längre päls. :)
Jättefin bild! du skulle kunnat flyttat dig lite åt vänster, då skulle man se huvudet lite mera :)

#115: vilka söta valpar!!! och väldigt fin bild, lite rörig kanske men kan tänka mig att det är en enda röra med en massa små valpar :P
här kommer en bild på min brorsas svärmors hund. väldigt söt liten sak. fick beskära den och det blev inte helt bra, men bättre än från början då det är lite irriterande bakgrund.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#109 #110 & #111 Tack så mycket! :D
#117 Vilket härligt smile!!! Haha verkligen fotat i rätt sekund :)

putte

#135 Oh vilken vacker hund!

Min lilla valpis Silva åker båt för första gången.
Tycker det var en ovanligt lyckad bild med tanke på att jag inte kunde kolla på displayen - det är mitt knä hon ligger i!
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!
Så go, jisses.
//Pia

#145 Vilken söting :D
#146 Den blev ju riktigt grym den där! :) Vi får gå och hoppa lite med jyckarna sen nån dag när jag kan hålla mig vaken ;)
#97 (K.Nowak) Älskar bilden grymt! (:

kolla gärna in på min hemsida oxå. www.biffen.zoomin.se

#168 Det där såg ju ut som en Italiensk vinthund :) Eller var det bara en valp?

#169 Kanonfin bild! bra skärpa och allt! Härligt uttryck i bilden! :) En bild man stannar upp för att kolla extra länge på! :)

#173 Fint uppsatt. Blev dock lite störd på det röda i bakgrunden. Men jättefint annars =D
Lägger in en bild på en border collie valp (6mån) som jag är hundvakt till.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Va söta/fina/roliga/bra foton alla har!
tittade genom alla nu
Råkade få ett "fotojobb" att fotografera en persons hund, så jag har fått lite inspiration här, ska läsa artiklen om att fotografera hundar härnäst också. Jobbar varken som fotograf eller har fotoutbildning så jag vet inte riktigt hur jag trasslade in mig…
men jaja. =) har inte ens en hund.
#176 Hoppas det går bra! :D Lycka till
#173 Tack!
Jag skickar in en bil på min vovve, Gizmo. :)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

#184 Roligt att se en greyhound. Jag har sådana och tävlat på kapplöpningsbanan för länge sedan. Jag känner till ägaren Gunni på Keop´s kennel. Vad fick du göra på din prao? Nu har jag en blandis som är galet söt, tycker jag (kanske lite partisk).
#185 Vilket sammanträffande!
Det jag gjorde på prao:n var gå ut med hundarna och städa boxarna. Du får väl hälsa henne om du träffar henne!
Mvh Miranda
P.S Söt hund! D.S

#189 Vilka mysiga färger och vilken mysig hund! =)
Tänkte lägga in en bild jag med men hittar ingen bra just nu…
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!

# 190 tack så jycket va mitt på hösten <33
detta är min hund, finaste hund som finns '
vet ej ifall de är en bra bild men jag e nöjd med den iallafall
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Till K.nowak .. jag tycker din vovve är jättesöt och allting och bilderna är mer än fina men ville bara veta vad det är för ras .. för du har lagt in 2 bilder och på den ena står det "Alaskan Husky" och på den andra "siberian husky" så ? vilken är det ? ;)
Bild, Vovven Gizmo 2 år
www.tmfoto.se
Jo, eftersom när jag köpte henne så sa uppfödaren att det var en Alaskan Husky. Det var inte förräns efter ca 4 månader efter att jag fått henne och mejlat lite med uppfödaren som han sa att det var en Siberian Husky (ej reggad), och att han blandat ihop sig eftersom han hade 3 kullar varav två var Alaskan Husky. Ett litet missförstånd med andra ord.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

#194 okey jag bara undrade hon är väldigt fin ^^
www.tmfoto.se

jag pushar - och lägger in bild på min ögonsten som liten. Idag är han 8 år plus.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo