(H) Kritik på bilder
Tog lite bilder på mina kaniner igår,kritisera gärna,man kan alltid bli bättre på att ta kort och det är genom kritik :)
kommentera inte förnst jag säger till är ni snäll :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
2
3
4
5
nu kan ni kritisera/kommentera :)
min egen kritik:
på bild 1 och 2 ser man inte hela tassen
på bild 5 är det oskärpa längs fram
Jag hinner inte skriva något utförligt om varje bild så jag beskriver dem i en "klump".
Du har gått ner i kaninens höjd på alla bilder - jättebra! Som du säger på bild 1+2 så har du missat att få med tassarna, de borde synas. Jättebra skärpa på alla bilderna, färgerna i bild 1,2 och 5 är jättebra, 3+4 känns lite dassiga och bild nr 4 skulle nog se bättre ut om det fanns mer skärpa på kaninen och inte bara i ansiktet.
Gillar hur du får kaninerna att se så uppmärksamma och lite nyfikna ut (förutom den stora, fransk vädur? som ser lite butter ut)
Sista bilden är min största favorit, att det är oskärpa på växten framför är bara bra i mina ögon, det ger bilden ett djup då det finns både något i förgrunden (oskapa växten), kaninen och en bakgrund. Kaninen ser dessutom väldigt finurlig ut på något sätt, kanske att man skulle testa beskära den lite så man ser mindre utav huset i bakgrunden.
Annars bra jobbat. Testa att få kaninerna att titta åt lika olika håll ibland, här tittar alla till vänster 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
tack:)
tog med min brorsas system för första gången så jag är nöjd.
Jag tycker det är synd att jag fick inte med tassarna på 1 och 2.För jag gillar att man ser munnen på 1.
sista vet jag inte,jag vill jju ha skärpa på kaninen med det ser konstigt ut när det är oskärpa nära :)
Det var lite slarvigt gjort,jag skulle ha dom på min hemsida,och jag tänkte faktiskt inte på att dom titta år vänster :) dom gjorde inte det på ALLA bilder jag tog utan bara på dom jag tog.
min hemsida: www.sofieskaniner.weebly.com